Monday, June 16, 2008

否定

最近重复的想了同一个问题。
今天在学校时也同样的想了,朋友见到我郁郁寡欢就问了我发生什么事,为什么看起来好像不大开心?
发觉自己还蛮不会掩饰我自己,真性情的我真的很容易被人揭穿我当下的心情。
有位朋友曾经说过:‘XXX,他很真,不会掩饰自己的心情,无论喜怒哀乐都能够在他面上看见。’
最近的我把我自己给否定了,最近的人际关系也打得不好,不能怪其他人,因为错的总是我自己。
最近的我对朋友的态度非常的差,也许是某件事情的发生,使到我的想法很不稳定,时下是这样,时下是那样。
这下子的我竟然否定了我自己也相等于否定了他人。
我否定了他人是因为我不相信身边的人与事;我对待朋友的态度差是因为我不相信任何朋友。
I know that from myself,it's because i dun believe or trust anyone ...
Now,trusting people is a hard thing for me,dunno why?Maybe it's because something happened for me last time,although the feelings are gone,but something left is the wound,it's gonna hurt when heals too...
‘否定’,我从来都不会否定周遭的任何事与物,但现在的我却否定了我自己。
对你来讲也许否定自己并不代表什么,对我而言否定自己就等于否定自己过去所作的一切。
当我遇到不想见的人我却要每天的面对,那种感觉很奇怪,也很辛苦。
起因也许是我自己,但那是我无法改变的,因为那已经成为过去了,成为了历史,谁也无法改变得了。
甚至连系铃人也无法改变过去的一切。
What i know is we can change our future but can't change our passed...it's become a history of our life ,we can't change it,we can do is just a nothing...However,we must struggle to obtain something that we need it,we must struggle to make our future brightest,we must struggle to sustain our tough life...that's my advise...
A history can remind us what we should do and what we shouldn't, just take a 'view' when need to decide something that it's hard for us to make a decision...
Finally, what i gets in my life is all wrong ,i've defeat by my fate,i'm a loser in this world...

No comments: