Saturday, March 28, 2009

The relation between music and human

音乐与人就有一段让人说不出的关系。
人生就是离不开音乐,音乐所发挥出来的功能真的不能给忽略。
I can't live without music...
每一首歌都有它自己的故事,而这每一则故事都有可能感动到周遭的人。
如果我们真的用心去听演绎者所演绎的歌,我们也许也会被他/她的歌声感动到,如果那个故事真的发生在演绎者身上,而演绎者也被那感觉牵着走的话,出来的结果将会是我们想要得到的。
I'm the sort of a man who get sentimental for the things that had happened to me before, so you're right...
I like to think stuff when i get free, like you said ppl like to think stuff when they spacing out.. everyday I also will think stuff especially before I fell asleep...
I'm quite nostalgic,I can't forget the things that had happened on me. Everything, every incident,I also remember it's not just remember it's very clear for every incident maybe those memory will follow me until the end of the world or until the day i die...
想东西是每个人的权利,我每天都会想东西,如果一天不想或许那个已经不再是我。
其实每件事的发生我都记得一清二楚,那天对你说真的希望自己发生一场车祸然后就失去所有的记忆,是假的。
虽然那些回忆真的不是很好,但我真的不想失去这些我付出那么多而得到的这些回忆给丢掉。
每晚睡觉前我都会去想东西,甚至想到insomnia...Quite serious...lol
每当我遇到不如意的事时我就会听那些很伤心的歌,使到自己更加的伤心。(还蛮自虐)
因为听了后整个人就会随着那气氛走,被那感觉牵引着自己,使自己跌到一个无底洞,一个深渊,无法走出那悲伤的世界。
一时这种情况真的让自己无法自拔。
所以我就说音乐的用途就是在于这里。
上次收到一位朋友的短信,写道:“Still remember form 5's life? D times with you were so much...almost everyday took bus and lunch together..haha..d time were happy..now no more lo.”
I was touched by her msg after i read through the msg, she is right, now really no more liao...what we can do it's just cherish the memory that we had own it before and treasure every moment that we all together in our future...we must look forward, don't turn backward but it's easier say than done..it's kinda hard for us to do that..
或许这就是上天要我们珍惜身边的东西,但往往很多人就是不懂得珍惜,等到失去了才感到惋惜。
最近的我很喜欢听一首歌那就是Leona Lewis的Run...
这首歌真的很好听,她那great voice真的让我爱上她,尤其是她唱live时,真的和在收音机没什么两样,不是每位歌手都能做到,但她很成功,amazing...真的很沉醉于她那独特的嗓子,她唱得比原唱者更好听,原唱者是Snow Patrol不妨上YouTube听这两首歌,然后做出compare看自己喜欢哪个版本,毕竟每个人的口味不一样。
每当我伤心时就是听这首歌"疗伤".
最近也很喜欢听The fray的歌,我喜欢他那慵懒的声音,很有他的味道。
不妨介绍多一首歌给你们听,Never say never-The fray



4 comments:

Jamie Wong said...

Never say never! It's nice, love it.
And sometimes, i really hope发生车祸让自己失去记忆,可是死亡的机率会比较高,还是不要冒险啦。哭以下,过一天所有的东西就忘了哦!

btw, i love your blog. the style u write.

Jujube said...

做人不要太执着哦,会很大压力的。。。
该忘掉的事就不要去想了,记得开心美好的就好!=]

klosen said...

你又讲得没错,死的机率比失忆的机率来的高。还有,谢谢你的称赞。

klosen said...

我会尽量不让自己想太多,因为执着也没用。